Čo je virtuálna registračná pokladňa?
Novela zákoan č. 289/2008 Z. z o používaní ERP priniesla nový pojem virtuálna registračná pokladnica.
Virtuálna registračná pokladnica
Od 1. apríla 2015 sa podnikatelia, bez ohľadu na to, či predávajú tovar alebo službu, môžu rozhodnúť, či budú používať elektronickú registračnú pokladnicu alebo virtuálnu registračnú pokladnicu. Ide o nový pojem, ktorý priniesla novela zákona č. 289/2008 Z.z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice.
Kto môže používať VRP?
Možnosť využívať VRP má podnikateľ len v prípade, ak počet vydaných pokladničných okladov nepresiahne 1000 ks v jednom mesiaci.
Podmienky používania VRP
Používať možno len VRP zriadenú na webovom sídle finančnej správy, pričom toto používanie bude bezplatné. Každé predajné miesto môže mať len jeden prístup.
Požiadavky na vlastnosti virtuálnej registračnej pokladnice (VRP):
Splnenie povinných náležitostí podobne ako pri ERP: musí umožňovať tlač ochranných znakov na pokladničnom doklade, tlač dokladu s označením neplatného dokladu, evidovať tržby aspoň v dvoch menách, vytlačiť pokladničný doklad, zobrazenie všetkych znakov slovenskej abecedy, vyhotovenie a tlač uzávierky, záznamy o sume vrátených položiek, záporných položiek, zliav, možnosť vytlačiť kópiu originálu, tlač kódu VRP na pokladničnom doklade, zmenu sadzby DPH a zmenu meny,
Pre daňovníkov, ktorí už používajú ERP alebo pre tých, ktorým táto povinnosť vznikla od 1.januára 2015 platí, že virtuálnu registračnú pokladnicu môžu začať používať najskôr až od 1. januára 2016.
Bližšie info ohľadne ďalších noviniek súvisiacich s ERP sa dočítate v našom prechádzajúcom článku "Novinky v zákone o elektornických registracných pokladniciach"

