Registračný list zamestnávateľa

Od 20. 6. 2013 funguje nová elektronická služba pre zamestnávateľov „Registračný list zamestnávateľa“. Sociálna poisťovňa tak učinila na základe podnetov svojich klientov.

Podľa zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov je zamestnávateľ povinný prihlásiť sa do registra zamestnávateľov do ôsmich dní odo dňa, v ktorom začal zamestnávať čo i len jedného zamestnanca. Zamestnávateľ sa musí prihlásiť aj keď zamestnanec pracuje na dohodu o vykonaní práce, dohodu o brigádnickej práci študenta, dohodu o pracovnej činnosti.

Ak prestane zamestnávať čo i len jedného zamestnanca, je povinný odhlásiť sa na príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne z registra zamestnávateľov do ôsmich dní odo dňa, v ktorom už nezamestnáva žiadneho zamestnanca. Zamestnávateľ sa prihlasuje prostredníctvom registračného listu zamestnávateľa. Po novom sa tieto zmeny nemusa vykonávať len na príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne ale i prostredníctvom novej elektronickej služby.

Od uvedeného dátumu môžu zamestnávatelia vyplniť a odoslať Registračný list zamestnávateľa, typ zmena a odhláška aj elektronicky. Týmto sa rozširujú možnosti podania tohto dokumentu a zároveň sa zrýchľuje a zefektívňuje plnenie povinností zamestnávateľov pri zmene údajov alebo odhlásení sa.

Po prihlásení do systému elektronických služieb sa zobrazujú dve nové položky:

  1. Prehľad – Registračný list zamestnávateľa (slúži na prehľad zaslaných registračných listov),
  2. Manuálny výstup – Registračný list zamestnávateľa (slúži na zmenu a odhlášku).